Algemene Voorwaarden Daanjawebdesign
Index:
- Definities
- Algemeen
- Aanbiedingen en offertes
- Uitvoering van de overeenkomst
- Wijziging van de overeenkomst
- Honorarium
- Betaling
- Incassokosten
- Aansprakelijkheid
- Vrijwaringen
- Geschillen
- Toepasselijk recht
- Wijzigingen en vindplaats van de algemene
voorwaarden
VAN:
- Daanjawebdesign
- Oosteinde 371
gevestigd
en kantoorhoudende te Vriezenveen
1.
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende
betekenis gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders is aangegeven.
Gebruiker:
Daanjawebdesign.
Opdrachtgever:
de wederpartij van de gebruiker.
Overeenkomst:
de overeenkomst tot dienstverlening.
1.
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen
gebruiker en een opdrachtgever waarop gebruiker deze voorwaarden van toepassing
heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk
en schriftelijk is afgeweken.
2.
De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten
met gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
3.
Eventuele afwijkingen op deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze
uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
1.
Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn voor
aanvaarding is genoemd.
2.
De door de gebruiker gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig
gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Gebruiker is slechts aan de
offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij
schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd, tenzij anders aangegeven.
3.
De prijzen in de genoemde aanbiedingen en offertes zijn exclusief BTW en andere
heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst
te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, tenzij anders
aangegeven.
4.
Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte
opgenomen aanbod is gebruiker daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan
niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij gebruiker
anders aangeeft.
5.
Een samengestelde prijsopgave verplicht gebruiker niet tot het verrichten van
een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven
prijs.
6.
Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
7.
Opdrachten worden uitsluitend uitgevoerd na ontvangst van een schriftelijke
opdracht waarin wederpartij zich tevens akkoord verklaart met de algemene
voorwaarden.
1.
Gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig
de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat
moment bekende stand der wetenschap.
2.
Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist,
heeft gebruiker het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door
derden.
3.
Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de gebruiker
aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs
behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst,
tijdig aan de gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de
overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig zijn verstrekt, heeft de gebruiker
het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de
vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de
opdrachtgever in rekening te brengen.
4.
Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat de
gebruiker is uit gegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of
onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor gebruiker
kenbaar behoorde te zijn.
5.
Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd kan
de gebruiker de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren
opschorten tot dat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande
fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
6.
Indien door gebruiker of door gebruiker ingeschakelde derden in het kader van
de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de opdrachtgever of
een door opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg
voor de door de medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.
7.
Opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor eventuele aanspraken van derden, die in
verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan de
opdrachtgever toerekenbaar is.
1.
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een
behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te
wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de
overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
2.
Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld,
zal het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed.
Gebruiker zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte
stellen.
3.
Indien de wijziging van of aanvulling op
de overeenkomst financiële en / of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal
de gebruiker de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.
4.
Indien een vast honorarium is overeengekomen zal gebruiker daarbij aangegeven
in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding
van dit honorarium tot gevolg heeft.
5.
In afwijking van lid 3 zal gebruiker geen meerkosten in rekening kunnen brengen
indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan
gebruiker kunnen worden toegerekend.
1.
Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium
overeenkomen.
2.
Indien geen vast honorarium wordt overeengekomen, zal het honorarium worden
vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend
volgens de gebruikelijke uurtarieven van gebruiker, geldende voor de periode
waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief
is overeengekomen.
3.
Het honorarium is en eventuele kostenramingen zijn exclusief BTW.
4.
Bij opdrachten met een looptijd van meer dan 3 maanden zullen de verschuldigde
kosten periodiek in rekening worden gebracht.
5.
Indien gebruiker met de opdrachtgever een vast honorarium of uurtarief
overeenkomt, is gebruiker niettemin gerechtigd tot verhoging van dit honorarium
of tarief. Indien gebruiker kan aantonen dat tussen het moment van aanbieding
en levering, ten aanzien van bijv, lonen de tarieven
of prijzen aanmerkelijk zijn gewijzigd, is de gebruiker gerechtigd prijsstijgingen
door te berekenen.
Bovendien
mag gebruiker het honorarium verhogen wanneer tijdens de uitvoering van de
werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte
hoeveelheid werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten
van de overeenkomst, en zulks niet toerekenbaar is aan gebruiker, dat in
redelijkheid niet van gebruiker mag worden verwacht de overeengekomen
werkzaamheden te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen tarief.
6.
In andere gevallen dan als bedoeld in lid 5 van dit artikel, is opdrachtgever
gerechtigd de overeenkomst te ontbinden indien het honorarium of tarief wordt
verhoogd binnen drie maanden na het aangaan van de overeenkomst. Na ommekomst
van deze periode is opdrachtgever gerechtigd de overeenkomst te ontbinden
indien de verhoging meer dan 10% bedraagt. Opdrachtgever is niet gerechtigd tot
ontbinding indien de bevoegdheid tot verhoging van het honorarium of tarief
voortvloeit uit een bevoegdheid ingevolge de wet.
1.
Opdrachten voor een digitaal visitekaartje dienen vooraf te worden betaald.
2.
Door gebruiker zal een voorschot van 50 euro (excl. BTW) worden gevraagd voor
de eerste opzet van een website, die in mindering wordt gebracht indien men de
website daadwerkelijk besteld.
3.
Restitutie van het voorschot kan niet worden gevorderd indien er niet
daadwerkelijk een website wordt besteld.
4.
Na publicatie van de website dient de betaling binnen 30 dagen na factuurdatum
te geschieden op een door de gebruiker aan te geven wijze in de valuta waarin
is gedeclareerd.
5.
Indien de opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van
30 dagen dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is
alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente
hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De rente over het opeisbare
bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot
het moment van voldoening van het volledige bedrag.
1.
Indien de opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming
van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van
voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever. In ieder geval is
opdrachtgever in het geval van een geldvordering incassokosten verschuldigd. De
incassokosten worden berekend overeenkomstig het incassotarief zoals door de
Nederlandse Orde van Advocaten in incassozaken wordt geadviseerd.
2.
Indien gebruiker hogere kosten heeft gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk
waren, komen ook deze voor rekening in aanmerking.
3.
De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor
rekening van opdrachtgever.
1.
Indien de gebruiker aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid
beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
2.
De gebruiker is niet aansprakelijk voor uitval van de website waarin door
gebruiker is bemiddeld bij domeinnamen of webhosting.
3.
Indien gebruiker aansprakelijk is voor directe schade, dan is die
aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag van de door de assuradeur van
gebruiker te verstrekken uitkering.
4.
Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
-
de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade,
voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van de
voorwaarden;
- de eventuele redelijke kosten gemaakt om de
gebrekkige prestatie van gebruiker aan de overeenkomst te laten beantwoorden,
tenzij deze niet aan de gebruiken toegerekend kunnen worden;
- redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of
beperking van schade, voor zover opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben
geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze voorwaarden.
5.
Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen
gevolgschade, gederfde winst, vermogensschade, gemiste besparingen en schade
door bedrijfsstagnatie.
6.
Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor ongewilde beschadiging, verlies of
vernietiging van zaken, materialen, beeld- of tekstgegevens in enigerlei vorm,
die haar door de opdrachtgever ter beschikking zijn gesteld.
7.
De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid voor directe
schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van
gebruiker of zijn ondergeschikten.
1.
De opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor aanspraken van derden met betrekking
tot rechten van intellectuele eigendom op door de opdrachtgever verstrekte
materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden
gebruikt.
Artikel
11 Geschillen
1.
De rechter in de vestigingsplaats van gebruiker is bij uitsluiting bevoegd van
geschillen kennis te nemen, tenzij de sector kanton bevoegd is. Niettemin heeft
gebruiker het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde
rechter.
2.
Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het
uiterste hebben ingezet een geschil in onderling overleg te beslechten.
1. Op elke overeenkomst tussen gebruiker en de
opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
1. Van
toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die
gold ten tijde van het totstandkomen van de
overeenkomst.
Daanjawebdesign, Oosteinde 371, 7671 BC, Vriezenveen, gemeente Twenterand